3

Дата на публикуване: 10.12.2020 17:23
Заглавие на страницата: "3"

(6) В случай на недостиг на средства, за авансови и междинни плащания по отделните проекти, общината може да поема общински дълг, при условията и по реда на ЗОД, ЗПФ, ЗДБРБ, Настоящата наредба и решението на общински съвет за приемане на бюджета.

 

 

РАЗДЕЛ Х

Общински дълг

 

Чл. 39. (1) Общината може да поема дългосрочни и краткосрочни дългове, при условията на Закона за общинския дълг. Общинският дълг включва всички финансови задължения поети с решение на Общинския съвет от името и за сметка на общината.

(2) Поемането на общински дълг се извършва чрез :

1. емисиите на общински ценни книжа;

2. дълга, поет с договори за общински заеми;

3. дълга на общинските предприятия по чл. 52 от Закона за общинската собственост;

4. изискуемите общински гаранции;

5. безлихвените заеми, отпуснати по реда на Закона за публичните финанси за временен недостиг на средства по бюджетите на общините;

6. безлихвените заеми от централния бюджет за финансиране на разходи до възстановяването им по одобрени проекти по програми, съфинансирани от Европейския съюз;

7. финансов лизинг и останалите форми на дълг съгласно Регламент на Съвета (ЕО) № 479/2009 от 25 май 2009 г. за прилагане на Протокола за процедурата при прекомерен дефицит, приложен към Договора за създаване на Европейската общност (ОВ, L 145/1 от 10 юни 2009 г.).

Чл.40. По решение на Общинският съвет възникналият временен недостиг на средства за финансиране на местните дейности и средства за финансиране реализацията на проекти по оперативни програми и други национални и международни донори в процеса на изпълнение на общинския бюджет се осигурява със заеми от :

1. извънбюджетни средства и фондове на общината;

2. банки и други финансови институции;

3. други източници.

Чл. 41. (1)Дългосрочен общински дълг може да се поема с решение на Общинския съвет за:

1. финансиране на инвестиционни проекти в полза на местната общност;

2. рефинансиране на съществуващ дълг;

3. предотвратяване и ликвидиране на последиците от форсмажорни обстоятелства;

4. осигуряване на плащания по изискуеми общински гаранции;

5. общински проекти за публично-частно партньорство.

 (2) Краткосрочен общински дълг може да се поема с решение на Общинския съвет  за финансиране на :

1. предоставяне на публични услуги при временен недостиг на средства, възникнал по време на изпълнението на бюджета;

2. капиталови разходи, средствата за които предстои да бъдат осигурени в рамките на бюджетната година от бюджетни приходи, помощи или влязъл в сила договор за дългосрочен дълг;

3. неотложни разходи за предотвратяване и ликвидиране на последиците от форсмажорни обстоятелства;

4. плащания по изискуеми общински гаранции.

(3) Краткосрочният дълг по ал.2 трябва да бъде погасен в рамките на бюджетната година, в която е поет, но не по-късно от 25 декември на съответната година.

(4) В случай че краткосрочният дълг по ал.2, т.3 не може да бъде погасен в срока по ал.3, той трябва да бъде поет за срок не по-дълъг от 6 месеца.

(5) Източници за обслужване на общинския дълг са:

1. собствените приходи на общината;

2. общата изравнителна субсидия;

3. държавните трансфери за делегирани от държавата дейности, без тези за екологични обекти, за инвестиционни проекти в случаите, когато няма неразплатени разходи за тези дейности.

Чл.42.(1) Инвестиционните програми и проекти, за чието финансиране се предвижда поемане на общински дълг се одобряват от общинския съвет.

(2) Общинският съвет одобрява исканията за финансиране на програми и проекти, които съдействат за развитието на публичния сектор и/или на социално-икономическото състояние на общината.

Чл.43.(1) Кметът на общината внася предложенията за поемане на дългосрочен и краткосрочен дълг, които се разглеждат и одобряват от общинския съвет.

(2) Предложението за поемане на дългосрочен дълг трябва да отговаря на следните условия:

1. проектът да е от полза на местната общност;

2. предложението да е придружено от пълно описание на проекта - наименование, цели, технико-икономическа обосновка, очаквани срокове за реализация и социално-икономически анализ на очакваните резултати от осъществяването на проекта;

3. да е приложено подробно описание на всички финансови параметри на проекта - всички източници на финансиране на проекта и размер на съответния финансов ресурс, максимален размер на дълга, срокове и начини за усвояването му, лихвени условия, погасителна схема, размер на разходите за консултантски и административно-управленски услуги, източници за погасяване на дълга, влияние на дълговото финансиране и на разходите по обслужването на дълга върху бюджета на общината;

4. проектът да е предложен за обсъждане на местната общност, чиито становища и предложения са неразделна част от предложението.

 

Чл.44.(1) Кметът на общината оповестява проекта, който ще се финансира чрез дългосрочен дълг, чрез покана за обсъждане, отправена до местната общност. Поканата трябва да съдържа общите параметри на проекта – предназначение, стойност, начин на финансиране и на обезпечаване, както и мястото и датата на провеждане на обсъждането.

(2) Обсъждането се провежда при условия и по ред, определени с наредба, приета от Общинския съвет. За изразените становища и постъпилите предложения се съставя протокол, който е неразделна част от предложението. 

(3) Общинският съвет взема решения за поемане на общински дълг с приемането на бюджета на общината или в процеса на изпълнението му, като определя :

1. максималния размер на дълга, изразен чрез номиналната му стойност;

2. валутата на дълга;

3. вида на дълга;

4. начина на обезпечаване;

5. условията за погасяване;

6. максималния лихвен процент, такси, комисионни и други.

(4) Решението по ал. 3 се приема с мнозинство повече от половината от общия брой на общинските съветници или след провеждане на местен референдум по решение на общинския съвет.

Чл.45. (1) Дължимите суми за лихви, такси, комисионни и погашения на главниците по общинския дълг са за сметка на собствените приходи и общата изравнителна субсидия, както и за сметка на извънбюджетните средства с инвестиционно предназначение, в случаите, когато е приет за финансиране на инвестиционни програми и проекти и/или за рефинансиране на  инвестиционно предназначение.

(2) Средствата по предходната алинея се предвиждат при съставяне на проекта на общинския бюджет и разчетите за извънбюджетните средства, без да се нарушава нормалното финансиране на местните дейности

(3) Годишният размер на разходите по обслужването на дълга не може да надвишава определения в Закона за публичните финанси и в Раздел ІІІ от тази Наредба процент от размера на собствените приходи и общата изравнителна субсидия по последния заверен годишен отчет за изпълнението на бюджета на общината.

Чл.46. (1) С решението по чл.44 Общинският съвет възлага на Кмета на общината да проведе процедурата за избор на финансова институция, която да осигури необходимото финансиране на проекта, или на финансов посредник при емитирането на общински ценни книжа.

(2) Процедурата за избор на финансова институция и на финансов посредник се провежда по реда на Закона за обществените поръчки.        

(3) Процедурата по ал.2 не се прилага за проекти, подлежащи на финансиране от "Фонд за органите на местното самоуправление в България - ФЛАГ" – ЕАД, от фонд "Енергийна ефективност и възобновяеми източници" и от фондовете за градско развитие.

Чл. 47. Общинският дълг не може да се обезпечава чрез залог или ипотека на имущество – публична общинска собственост.

Чл. 48.(1) Общинският съвет може да приеме решение за сключване на договор/и  с друга/и община/и за отпускане и ползване на заеми за капиталови разходи от взаимен интерес.

(2) Източник на средствата по ал.1 не могат да бъдат целевите субсидии от централния бюджет.

Чл. 49.(1)  Общината може да гарантира дълг само на търговски дружества, в които общинското участие е над 50 на сто от капитала на дружеството, ако дългът е поет за финансиране на инвестиционни проекти и текущи разходи от полза на местната общност и има предоставено обезпечение в полза на общината, както и в случаите по ал. 5.

(2) Предложението за издаване на общинска гаранция трябва да отговаря на условията по  Закона за публичните финанси и Закона за общинския дълг.

(3) Кметът на общината внася в общинския съвет предложението за издаване на общинска гаранция заедно с доклад за статута и финансовото състояние на дружеството и договора за поемане на дълг, който общината гарантира.

(4) Решението за издаване на общинска гаранция се приема с мнозинство повече от половината от общия брой на общинските съветници или след провеждане на референдум по решение на общинския съвет.

(5) Общината може да гарантира дълг на малки и средни предприятия чрез общинския гаранционен фонд за малки и средни предприятия по чл. 10, ал. 2 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол, когато средствата и операциите на фонда се включват в общинския бюджет.

(6) Кметът на общината участва в преговорите за поемане на дълг с общинска гаранция и подписва от името на общината споразуменията за издаване на общинска гаранция или гаранционните писма.

(7) Промени в гарантирания от общината дълг, засягащи размера и/или срока на погасяването му, се правят след предварително одобрение от общинския съвет

(8) Получателите на средства по гарантиран от общината дълг ежемесечно до 15-о число предоставят на кмета на общината информация за обслужването на дълга.

(9) Лихвите, погашенията по главницата и всички такси, комисиони и други подобни разходи по обслужването на гарантирания от общината дълг се заплащат от кредитополучателите.

Чл. 50.Общината извършва текущо наблюдение за състоянието на дълга на търговските дружества с общинско участие в капитала, както и на останалите контролирани от общината лица, чиито средства и операции не са включени в общинския бюджет.

Чл. 51. Поемането на дълг чрез емисия на общински ценни книжа се извършва при условията и по реда на Закона за общинския дълг.

Чл. 52.(1) Кметът на общината изготвя годишен отчет за състоянието на общинския дълг и го внася в Общинския съвет като неразделна част от отчета за изпълнение на бюджета на общината.

(2) Отчетът по ал. 1 съдържа и информация за дълга на лицата по чл. 50 и издадените от тях гаранции.

(2) Общинският съвет приема с решение годишния отчет за състоянието на общинския дълг и дълга на лицата по чл. 50.

(3) Кметът на общината изпраща на Министъра на финансите с копие до Сметната палата решението по ал.2 в 30-дневен срок от неговото приемане заедно с годишния отчет за състоянието на общинския дълг.

Чл. 53.(1) Кметът на общината е  длъжен да води, съхранява и предоставя на Министерството на финансите информация за поетия от общината дълг и дълга на контролираните от него лица, които попадат в обхвата на подсектор "Местно управление", в съответствие с изискванията на Европейския съюз и на българското законодателство за отчетността, статистиката и бюджетирането на публичния сектор.

(2 Кметът може да възлага изпълнението на задълженията по ал. 1 на други длъжностни лица в общината.

Чл. 53.(1) Кметът на общината носи отговорност за използването на постъпленията от дълга само по предназначението, за което общинският съвет е одобрил поемането на дълга.

(2) Временно свободните постъпления по дългосрочен дълг до момента на тяхното влагане в проекта по чл. 43 могат да бъдат инвестирани само в български държавни и общински ценни книжа.

 

РАЗДЕЛ ХІ

Мониторинг и контрол

 

Чл. 54. (1) Мониторинг на бюджетния процес е система за постоянно наблюдение и оценка, с цел предотвратяване, отстраняване, минимизиране на рискове, както и разкриване на резерви и допълнителни финансови средства по общинския бюджет.

(2) Кметът на общината може да утвърди правила и да упълномощи длъжностни лица от състава на администрацията, които осъществят функции по мониторинг и контрол и по изпълнение на настоящата Наредба.

(3) Лицата по ал. 2 трябва да притежават необходимата квалификация и професионална компетентност, за да могат да осъществяват ефективно възложените функции.

Чл. 55. Резултатите от дейността по мониторинг са предназначени да се ползват за анализ и оценка на финансовото състояние на общината и за основа при подготовката на прогнози и тенденции при спазването на фискалните правила.

Чл. 56. Лицата по чл.54, ал.2 имат право да предлагат на кмета подобрение в процесите и процедурите по бюджетната процедура.

 

Преходни и заключителни разпоредби

 

§ 1  Настоящата наредба е приета с Решение № … на ОбС ………., на основание чл. 82 от Закона за публичните финанси и чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, влиза в сила от 1 януари 2014 г. и от тази дата отменя действащата Наредба за съставянето, изпълнението и отчитането на бюджета на Община Аксаково (по чл. 9 от Закона за общинските бюджети).

§ 2 В рамките на три години от влизането в сила на тази наредба, община Аксаково следва да приведе показателите си в съответствие с определените по чл. 18, ал. 6, т.1 и 2.

§  3 Лимитите по чл. 18, ал. 6, т. 3 и 4 се определят в процент.

§ 4 Неразделна част от Наредбата е Приложение № 1 „Правила, които се прилагат при обсъждането с местната общност на общинския бюджет на Община Аксаково и отчета за изпълнението му”

 

 

 

Приложение №1

 

 

Правила, които се прилагат при обсъждането с местната общност на общинския бюджет на Община Аксаково и отчета за изпълнението му

 

 

І. Публично обсъждане на бюджета

 

1. Общинският бюджет е публичен и се контролира от местната общност по реда, определен в настоящата Наредба и от определените със закон компетентни органи.

2. Публично обсъждане от местната общност може да се провежда на всеки етап от бюджетната процедура, по инициатива на кмета на общината.

3. Кметът на общината утвърждава график за публичното обсъждане, като датата на обсъждането се оповестява най-малко 7 дни предварително на интернет страницата на общината и в местните средства за масово осведомяване.

4. Информацията, която ще се представи по време на публичното обсъждане се подготвя по окрупнени показатели и се публикува на интернет страницата на общината или се разпространява по друг подходящ начин.

4.1. За целите на публичното обсъждане проектът на бюджета се представя като разчети по окрупнени показатели по единната бюджетна класификация, придружени от индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз и от последна одобрена от общинския съвет бюджетна прогноза за местните дейности за следващите три години.

4.2. В случаите, когато към датата на публичното обсъждане е актуализирана текущата бюджетна прогноза и/или е подготвена нова бюджетна прогноза за следващите три години, тази информация също се обсъжда с местната общност.

5. Публичното обсъждане може да се провежда по населени места, кметства и бюджетни звена чрез срещи, пресконференции, кръгли маси, фокус-групи и дискусионни форуми с участието на граждани, общински съветници, кметове на кметства, кметски наместници, ръководители на бюджетни звена, представители на медии, на граждански сдружения и на други юридически лица, които имат регистрация, осъществяват дейност или ползват услуги на територията на общината. В тези случаи в протокола се включва само обобщена информация за резултатите от тези срещи.

6. Кметът на общината може да определя водещ и представящи по време на публичното обсъждане, като се определя достатъчно време за изказвания и предложения на гражданите.

7. За постъпилите предложения се съставя протокол, който се внася в общинския съвет заедно с окончателния проект на бюджета.

 

ІІ. Публично обсъждане на отчета за изпълнение на бюджета

 

1. Председателят на общинския съвет организира публично обсъждане на отчета за изпълнение на бюджета от местната общност, като оповестява датата на обсъждането най-малко 7 дни предварително на интернет страницата на общината и в местни средства за масово осведомяване.

2. В срок до 31 март на годината, следваща отчетната, Кметът на общината подготвя информацията по отчета за изпълнение на бюджета, която ще се представи по време на публичното обсъждане и тя се публикува на интернет страницата на общината или се разпространява по друг подходящ начин.

3. Отчетът за изпълнението на бюджета се представя по окрупнени показатели по единната бюджетна класификация, придружен от годишен отчет за сметките за средства от Европейския съюз и отчет за състоянието на общинския дълг.

4. Обсъждането се провежда на определената дата в Пленарната зала на Община Аксаково, като в него участват граждани, общински съветници, представители на общинска администрация, на държавни и обществени организации, ръководители на бюджетни звена и заинтересовани физически и юридически лица.

5. Кметът на Община Аксаково или изрично упълномощено от него лице ръководи общественото обсъждане.

6. Извън случаите определении по-горе, Кметът на общината може да информира периодично местната общност за изпълнението на бюджета и сметките за средствата от Европейския съюз, чрез публикации на интернет страницата на общината.



ДО

ПРЕДСЕДАТЕЛЯ

НА ОБЩИНСКИ  СЪВЕТ

АКСАКОВО

Д О К Л А Д Н А    З А П И С К А

 

от инж. Атанас Костадинов Стоилов – Кмет на Община Аксаково

 

 

 

ОТНОСНО: Приемане на Наредба за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Аксаково


 

Уважаема Госпожо Председател,

Уважаеми  общински съветници,

 

         Необходимостта от внасяне за приемане от Общински съвет - Аксаково на предложения проект за приемане на Наредбата за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Аксаково, се обуславя от следните мотиви:

 

1. Причини, налагащи приемането на изменението на нормативния акт:

В Държавен вестник, брой 15 от 15.02.2013 г. е публикуван Закон за публичните финанси, в сила от 01 януари 2014 г. Това обуславя необходимостта от приемане на подзаконов нормативен акт, чрез който да бъдат прецизирани правилата, правомощията и методологията при извършване на дейностите, посочени в Закона за публичните финанси. Предвид настъпилите промени във външната среда се налага община Аксаково адекватно да откликне на динамиката, съществуваща в развоя на обществените отношения, като навреме се приеме нормативен акт, действащ на местно ниво.

 

2. Цели, които се поставят:

С предлаганият проект на наредба, община Аксаково ще отговори на законовите изисквания и по-точно на чл. 82, ал. 1 от Закона за публичните финанси „Общинският съвет приема наредба за условията и реда за съставяне на бюджетна прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет, разработена при спазване на принципите, правилата и процедурите по този закон.”, като наредбата ще уреди области на действие, свързани с фискалните правила, структурата на общинския бюджет, взаимоотношенията на общинския бюджет с държавния бюджет и с други бюджети и сметки, съставянето на бюджетна прогноза за местните дейности за всеки три години, съставяне на проект на общинския бюджет, приемането, изпълнението и отчета на бюджета на общината, мониторинга и контрола, и  реда за изготвяне, утвърждаване и актуализиране на разчетите за сметките за средствата от Европейския Съюз. 

 

3. Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:        

Не са необходими допълнителни средства, свързани с прилагането на новата уредба.

         

4. Очаквани резултати от прилагането на уредбата:

Своевременно приемане на нормативния акт ще създаде условия Община Аксаково адекватно да откликне на външните фактори на средата. 

 

5. Съответствие с правото на Европейския съюз:

Наредбата за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Аксаково е подзаконов  нормативен  акт от местно значение. Доколкото същият подлежи на приемане на основание чл. 21, ал. 2 от Закон за местното самоуправление и местната администрация от Общински съвет, като орган на местното самоуправление, то приложими са разпоредбите на „Европейската харта за местното самоуправление". Проектът на Наредбата е съобразен с чл. 3, т. 1, във връзка с т. 2 и чл. 4 от Европейската харта за местното самоуправление.

Предлаганото приемане на  Наредбата за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Аксаково не противоречи на норми от по-висока йерархия и на европейското законодателство и е изготвен изцяло в съответствия със Закона за публичните финанси. Съответствието му с правото на Европейския съюз е предопределено, както от разпоредбите на Европейската харта за местното самоуправление и директивите на Европейската общност, свързани с тази материя, така и от съответствието на националния закон с правото на Европейския съюз.

                

                                                    

Във връзка с гореизложеното, на основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 8 от Закона за нормативните актове и чл. 82, ал. 1 от Закона за публичните финанси предлагам на Общински съвет – Аксаково, следния проект на

 

РЕШЕНИЕ:

 

Приема Наредба за условията и реда за съставяне на тригодишната бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, обсъждане, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Аксаково”, приложена към докладната записка.

 

Приложение: съгласно текста

 

 

 

ИНЖ.АТАНАС СТОИЛОВ

Кмет на Община Аксаково

 

 

 

Съгласували:

 

Р.Илиева, зам.-кмет

 

Ант.Мянкова, Гл.юристконсулт





  1. 3 - Текуща страница
  2. ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КОНЦЕСИИТЕ В ОБЩИНА АКСАКОВО
  3. 2
  4. 4
  5. 3
  6. 60
  7. 59
  8. 58
  9. 57
  10. 56
  11. 54
  12. 55
  13. -2-
  14. Заповед
  15. 51
  16. 50
  17. Обявление за имот 506.324-326-327
  18. Обявление за имот 501.1506
  19. 409
  20. 121
  21. 59
  22. 54
  23. 52
  24. 3
  25. 49
  26. 43
  27. 35
  28. 33
  29. 28
  30. 27
  31. 26
  32. 25
  33. 24
  34. 21
  35. 3
  36. 1
  37. Решение ВА 81-ПР/ 2010г
  38. Д О К Л А Д Н А З А П И С К А
  39. Д О К Л А Д Н А З А П И С К А
  40. Наредба
  41. Обявление за имот 506.314
  42. 7
  43. 6
  44. 63
  45. 62
  46. 61
  47. Обявление за имот 506.15
  48. ОБЯВЛЕНИЕ АП за имот 506.50
  49. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  50. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  51. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот125 черном.панорама
  52. ОБЯВЛЕНИЕ АП за имот 506.179
  53. 2
  54. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.24
  55. 7
  56. 6
  57. 5
  58. 4
  59. 3
  60. 2
  61. 1
  62. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.250
  63. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.113
  64. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.314
  65. 2
  66. 3
  67. 2
  68. 4
  69. 3
  70. „Янчова поляна
  71. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.45
  72. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.15
  73. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.35
  74. 52
  75. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.269
  76. ОБЯВЛЕНИЕ АП-зап.за-506.269
  77. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.154
  78. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.364
  79. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.338
  80. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.125
  81. съобщение ДВ Вълчан чешма
  82. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.260
  83. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.299
  84. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.223
  85. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.151
  86. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.23
  87. 5
  88. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.76
  89. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.123
  90. ОБЯВЛЕНИЕ АП имот 501.1721 Кум тепе
  91. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.87
  92. 4
  93. 3
  94. ОБЯВЛЕНИЕ АП Панорама имот 506.363
  95. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.328 329
  96. ОБЯВЛЕНИЕ АП имот 501.1622 Кум тепе
  97. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.18
  98. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 1449
  99. 2
  100. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.25
  101. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.363
  102. 4
  103. ОБЯВЛЕНИЕ АП Припек 44 и 84
  104. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 506.206
  105. 2
  106. Трета страница
  107. Втора страница
  108. Трета
  109. Втора
  110. _-3-_
  111. -3-
  112. съобщение ДВ СУХАТА И ЮВЕЗ
  113. ОБЯВЛЕНИЕ АП за оценяване имот 501.1471
  114. ОБЯВЛЕНИЕ АП за - 506.151
  115. 3
  116. ОБЯВЛЕНИЕ АП за-506.223
  117. ОБЯВЛЕНИЕ АП за - 506.23
  118. ОБЯВЛЕНИЕ АП имот 501.1650 1651 Кум тепе
  119. Пасища, мери и ливади 2020
  120. Обявление - Пасища и мери
  121. Открит конкурс - добив на дървесина 2020
  122. Информация за планираните мерки за безопасност и начините на действие в случай на авария в складова база ГСМ на летище Варна
  123. Търг с тайно наддаване 2019
  124. Открит конкурс - 2019
  125. Обява - Прием на войници 2019г.
  126. Заповед №139 - Забрана на паша за на селскостопански животни на територията на община Аксаково
  127. Обявление - Пасища и мери
  128. Годишен план за ползване на дървесина 2018
  129. Процедура за провеждане на открит конкурс 2018г.
  130. Заповед №420 от 22.06.2018г - Настъпването на етап \\"Восъчна зрялост\\" на посевите от житни култури за 2018г. не територията на община Аксаково
  131. Търг - продажба на стояща дървесина 2017
  132. Открит конкурс - местно 2017
  133. Заповед №392 от 29.06.2017г. - Пожарна безопасност
  134. Пасища, мери и ливади 2019
  135. Обява за подбор
  136. До Маринка Ангелова Георгиева - относно : гр.дело №1662 и №1663 по описа на Окръжен съд - Варна за 2016г., V състав
  137. Отчет на изпълнението на плановете за енергийна ефективност
  138. Възстановяване на пиезометрична и инклинометрична мрежа на територията на община Аксаково, област Варна
  139. Търг - продажба на стояща дървесина 2018
  140. Заповеди на министъра на отбраната
  141. Пасища, мери и ливади 2018
  142. Съобщение от МВР - Главна дирекция \\" Гранична полиция"
  143. Проект „Приеми ме 2015“
  144. Пасища, мери и ливади
  145. Заповед №163/19.02.2016г. - Контрол на достъпа в сградата на Община Аксаково
  146. Обява за провеждане на конкурс за войнишки длъжности
  147. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  148. Годишен план за ползване на дървесина на Община Аксаково за 2016г.
  149. Открит конкурс - 2020
  150. Обявление - Проект „Нови възможности за грижа”
  151. Уведомление за откриване на производство по издаване на общ административен акт
  152. Конкурс по проект „Подкрепа за равноправен живот“
  153. Открит конкурс - местно 2018
  154. 12121
  155. Протокол за извършена проверка в Община Аксаково, Варненаска област на основание чл.16, ал.1 от ПЗР Към ЗИД на ЗГР
  156. Протокол за разпределение на на пасища и мери от ОПФ
  157. Съобщение от Дирекция “ОСС”
  158. Обръщение пожарна безопасност
  159. Списък на оценените кандидати за лични асистенти
  160. Интервю за лични асистенти по проект „Нови възможности за грижа”
  161. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията\\" - „Янчова поляна"
  162. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията\\" - Заповед №РД-15-7706-40/19.02.2015г.
  163. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията\\" - местност „Ачмалъка”
  164. Съобщение от Дирекция \\"Устройство на територията"
  165. Съобщение на основание чл.124б, ал.2 от ЗУТ
  166. Заповед 391
  167. Съобщение на основание чл.124б, ал.2 от ЗУТ
  168. Съобщение на основание чл.124б, ал.2 от ЗУТ
  169. Започва прием на документи за потребители и лични асистенти по проекта „Нови възможности за грижа”
  170. Активизирано свлачище вилна зона Кранево - спирка "Кипарис"
  171. За лицата с настоящ адрес в чужбина
  172. ПРОЕКТ № DIR-51011116-36-120 „ПОДОБРЯВАНЕ НА ГРАДСКАТА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ПИТЕЙНИ И ОТПАДЪЧНИ ВОДИ В ГР. АКСАКОВО”
  173. Dolishte
  174. Уведомление
  175. Уведомление от Дирекция “ОСС”
  176. СЪОБЩЕНИЕ
  177. Съобщение от Дирекция "Строителен контрол"
  178. Съобщение от Дирекция "Устройство на територията"
  179. Съобщение за отваряне на предложенията и обвързващите предложения на участниците по обявената открита процедура по предоставяне на концесия за публична услуга по възлагане на обществен превоз на пътници с автобуси по транспортната схема на Община Аксаково
  180. Заповед №94 от 12.02.2018г. - Образец на „Заявление за издаване на позволително за ползване на недървесни горски продукти”.
  181. Oбщински план за развитие на община Аксаково 2014-2020г
  182. Съобщение - В Община Аксаково гласоподаватели с увреждания на опорно-двигателния апарат или зрението ще имат възможност да гласуват в следните секции
  183. Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  184. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  185. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  186. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  187. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  188. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  189. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  190. Уведомление - Марийка Димова Николова
  191. Уведомление - Иван Георгиев Ставрев
  192. Уведомление - Парашкева Димитрова Добрева и Пламен Димитров Маринов
  193. Заповеди за сключени споразумения по смисъла на чл.37в от ЗСПЗЗ
  194. Заповед №697 от 20.09.2013г
  195. Заповед №696 от 20.09.2013г
  196. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  197. Заповед №676 от 13.09.2013г
  198. Уведомление - Вяра Димитрова Цекова
  199. Заповед №611 - Извършване на добив на дървесина – сеч, разкройване на сортименти по БДС, извоз до временен склад, рампиране на добита дървесина“
  200. Уведомително писмо до Стойко Великов Стойков
  201. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  202. Съобщение за откриване на безсрочен депозит в полза на Стойко Великов Стойков
  203. Местност Черноморска панорама” /„Перчемлията" - №510.538
  204. Местност „Старите лозя”, - №500.136
  205. местност „Лозите" - №501.107
  206. Местност „Сухата чешма” - №504.685
  207. Местност Черноморска панорама” /„Перчемлията" - №510.570
  208. местност „Лозите" - №501.96
  209. местност „Лозите" - №501.296
  210. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  211. Уведомително писмо до Стойко Великов Стойков
  212. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  213. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  214. Съобщение за откриване на безсрочен депозит
  215. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  216. съобщение за откриване на безсрочен депозит на Виктор Андреев Йоргакиев
  217. съобщение за откриване на безсрочен депозит на Теодора Георгиева Йоргакиева
  218. Съобщение за откриване на безсрочен депозит на Катерина Росенова Лодозова
  219. Съобщение за откриване на безсрочен депозит на Аделина Милчева Михайлова
  220. Заповеди № 117 от 25.02.2013г - Отчуждаване на имот 038013
  221. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  222. Заповед № 913 - отчуждаване на имот
  223. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  224. Заповед №849 от 12.11.2012г - Извършване на добив на дървесина – сеч, разкройване на сортименти по БДС, извоз до временен склад, рампиране на добита дървесина
  225. Съобщение за откриване на безсрочен депозит в полза на Анелия Здравкова Кръстева и Константин Здравков Здравков
  226. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  227. Съобщение за откриване на безсрочен депозит в полза на Желязка Георгиева
  228. Заповед 813
  229. Заповед 812
  230. Заповед 811
  231. Заповеди №810
  232. Заповеди № 809
  233. Заповед 814
  234. Oтчуждаване на имоти с.Въглен
  235. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  236. Заповед №796 от 29.10.2012 - райони сметосъбиране
  237. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  238. Активизирано свлачище вилна зона Кранево - спирка "Кипарис"
  239. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  240. Заповед №704 от 01.10.2012г.
  241. Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  242. Проект - Програма за разделно събиране на отпадъци от опаковки в цветни контейнери на територията на община Аксаково
  243. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  244. Oдобрен плана на новообразуваните имоти - м.”Черноморска панорама”/”Перчемлията”/
  245. Писмо за изплащане на сума съгласно Заповед №318 от 03.05.2012г.
  246. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  247. Програма за общинско първенство по футбол /аматьори/ мъже - Община Аксаково сезон 2012г - есен
  248. Наредба за общинско първенство по футбол /аматьори/ на малки врати
  249. Съобщение от дирекция "Устройство на територията" - местност "Вълчан чешма"
  250. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  251. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  252. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  253. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  254. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  255. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  256. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  257. Заповеди на Кмета на община Аксаково, на основание чл. 25, ал.2 от ЗОС
  258. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  259. Заповеди на Кмета на община Аксаково, на основание чл. 25, ал.2 от ЗОС
  260. Открит конкурс - Маркиране на насаждения и дървета за сеч в горски територии, собственост на община Аксаково, в обект №19001
  261. Съобщение - изменение на основание § 4к, ал.8 ПЗР ЗСПЗЗ на ПНИ (план на новообразуваните имоти) на зони по § 4 ПЗР ЗСПЗЗ
  262. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  263. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  264. Заповед 170 от 08.03.2012г. - Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  265. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  266. Проект „И аз имам семейство”
  267. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  268. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  269. 2
  270. Съобщение на основание чл.128, ал.1от ЗУТ
  271. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  272. Съобщение на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ
  273. Проект - Правилник на организацията и дейността на Общински съвет - Аксаково мандат 2011-2015
  274. Проект - СТРАТЕГИЯ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ ЗА ПЕРИОДА 2012 – 2015 г.
  275. Приемно време на Главния архитект на община Аксаково
  276. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  277. Активизирано свлачище
  278. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  279. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  280. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  281. Заповед 862 - Активизирано свлачище вилна зона Кранево
  282. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  283. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  284. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  285. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  286. Съобщение по чл.128, ал.1 от ЗУТ
  287. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  288. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  289. Съобщение по чл.128,ал.1 от ЗУТ
  290. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  291. ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „ОКОЛНА СРЕДА 2007-2013г.”
  292. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  293. Съобщение на основание чл.128,ал.1 от ЗУТ
  294. Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Аксаково - актуализирана 25.01.2011г.
  295. Архивни документи Параграф 4 от ПЗР на ЗСПЗЗ - 2010г.
  296. Преместваеми обекти и РИЕ
  297. Пасища, мери и ливади 2021
  298. Обявление - Пасища и мери
  299. Заповед №96/08.02.2021г. - Забрана за Паша 2021

Търсене

Времето в Аксаково

Предстоящи събития